Mijn liefde voor de zomer

LaLionna mijn liefde voor de zomer

Stiekem ben ik ongelooflijk fan van de meisjes van Liefvoorjeleif! Hun blog is echt geweldig! Het is een blog die inspireert en opvrolijkt. Ik werd laatst echt heel vrolijk toen ik hun zomertag voorbij zag komen. In die zomertag werd in een aantal vragen dat zomerse sfeertje opgehaald! Het deed mij denken aan al mijn zomers en ik werd weer even heel gelukkig! Nu het eindelijk lekker weer is kan ik er ook echt met volle teugen van genieten. In deze blog deel ik dan ook mijn liefde voor de zomer.

Mijn favoriete zomernummer is op dit moment:

Nog steeds een nummer van een aantal jaren geleden Rather be van Clean Bandit. In dat voorjaar leerde ik mijn vriend kennen. Het hele voorjaar hebben we gedatet en ik liep dat voorjaar dan ook met mijn hoofd in de wolken. Op een van de zomerse dagen probeerden mijn vriend mij te zoenen, maar aangezien ik dat nog nooit gedaan had, vond ik het best spannend! Ik giechelde en werd knalrood. Terwijl dat gebeurde hoorde ik in de verte dit nummer. Iedere keer als ik het nu weer hoor denk ik terug aan dat moment en loop ik weer helemaal met mijn hoofd ik de wolken.

Mijn favoriete zomerherinneringen:

Oh man ik heb zoveel fijne zomerherinneringen! Ondanks dat de lente mijn favoriete seizoen is gebeuren de mooiste dingen vaak in de zomer. Zo ook het gletsjerlopen in Noorwegen. Man wat voelde ik me toen een stoere chick! Vier weken lang trokken we door Noorwegen en genoten van het heerlijke weer, terwijl Zuid-Europa compleet verregende.

Voor de allereerste keer zonder ouders op vakantie, als heel jong meisje. Ik mocht met een vriendinnetje en haar vader mee naar Zeeland. We zaten aan het haaientandenstrand vlakbij Breskens. In anderhalve week tijd hebben we heel veel haaientanden geraapt die ik nu nog steeds koester.

Heel hard werken bij de IKEA BREDA in de spoelkeuken om de eindeloze dienbladen leeg te ruimen en dan ineens een collega dansend met een bezemsteel voorbij zien komen. Wat een gekkenhuis was het daar ook altijd! Heerlijk zulke gestoorde collega’s.

Mijn achttiende verjaardag vieren met mijn vriendinnetjes op het strand van Kos. Wat een topvakantie was dat! Ik was nog nooit zo blij met mijn lichaam en we konden dan ook prima iedere dag lekkere cocktails drinken. Dat ik ineens topless en gillend naast mijn strandbed stond gaan we nooit meer vergeten vrees ik… Ik lag heerlijk te zonnen toen er ineens een dikke spin over mijn bedje kroop. Gillend sprong ik op. Helaas was ik compleet vergeten dat ik mijn bikinitop losgemaakt had…

LaLionna zomer liefde achttiende verjaardag koslalionna zomer liefde verjaardag cocktail

Mijn oma in Zwitserland verrassen op haar verjaardag. Mijn oma was namelijk altijd op vakantie als ze jarig was en mijn moeder had besloten haar te verrassen. Ze was van plan ons middenin de nacht wakker te maken en dan mee te nemen. Helaas verpeste ik haar plan toen ik zag dat ze een tas aan het inpakken was en vroeg waar zonder ons heen dacht te gaan. Een dag later zaten wij ongelooflijk vroeg in de trein. Onderweg naar Adelboden in Zwitserland hielden we contact met mijn opa. Oma ging fietsen en hij zou ondertussen een fles wijn gaan ophalen. Die fles wijn waren wij dus en onze aankomsttijd was de prijs van de fles wijn. Alleen het duurde iets langer dan verwacht en mijn oma was zonder water gaan fietsen. Opa haalde ons op en wij verstopten ons in de caravan. Toen hij terugkwam met oma hoorden we meteen dat ze boos was omdat ze zolang zonder water had moeten fietsen. Gelukkig was die boosheid heel snel voorbij toen ze ons in de caravan zag zitten. Haar gezicht van dat moment zal ik nooit meer vergeten.

Mijn favoriete vakantie:

Vorig jaar ging ik voor het eerst samen met mijn vriend op vakantie, dat is mijn favoriete vakantie! We hadden in juni redelijk spontaan een last-minute naar het schitterende Griekse eiland Zakynthos geboekt. Wat heerlijk was dat zeg, boeken en gaan! Iedere avond gingen we uiteten, ons hotel lag direct aan het strand en we hebben van iedere dag genoten. We hebben schitterende dingen gezien, iedere dag heerlijk Grieks gegeten. Het enige minpuntje aan die vakantie was dat ik midden in een bij ging staan en de halve dag in het medisch centrum doorbracht. Gelukkig weet ik nu dat ik toch niet van mijn stokje ga als ik gestoken wordt door een bij. Dat was namelijk mijn allergrootste angst. Al met al een heerlijke vakantie waarin ik mijn angst onder ogen gekomen ben!

LaLionna zomer liefde gestoken door een bij

Shipwreck ZakynthosLaLionna Zakynthos Shipwreck vakantie met vriend

Dingen die ik leuk vind aan de zomer:

IJS IJS IJS BABY | knalgroen gras | de geur van regen na een lange droge periode | vers fruit | salades | zonnebrillen dragen | barbecueën | zwoele zomeravonden op het terras | zwemmen in de zee | vers gemaaid gras ruikt altijd zo lekker | genieten van een tijdelijk zwembad in de tuin | jurkjes dragen en showen met die benen | slapen met open ramen | ijskoud douchen | boeken lezen terwijl je ligt te zonnen | alle mooie bloemen die in het wild groeien | schilderachtige zonsondergangen | schelpen zoeken op het strand | de rode gloed die mijn haar krijgt | heel vroeg in de ochtend sporten omdat het anders veel te warm is | een licht briesje in de vroege ochtend | zomerse liedjes zijn zo vrolijk | vlinders in mijn buik als mijn vriend zonder shirt loopt | hele nachten wakker liggen van de warmte en dromen over de mooiste vakanties.

LaLionna zomer salade liefdeLaLionna zomer liefde perenbloesem

Mijn zomerdrankje:

Een mojito! Ik drink bijna niets, maar een lekker verfrissende mojito vind ik op een warme zomeravond echt heerlijk! Op een hele zwoele zomeravond kan ik ook erg genieten van een klein glaasje Cuarenta Y Tres.

LaLionna zomer liefde mojito

Oh man ik ben nu echt even intens gelukkig na het ophalen van al deze mooie herinneringen! Ik zou zeggen probeer het zelf eens en geniet van alle mooie dingen die je deze zomer nog mee gaat maken!