Peersmoothie

LaLionna PeersmoothieNu het weer lente is, pak ik steeds sneller naar de smoothies. Ze kunnen heerlijk verfrissend zijn! Ook zijn ze ideaal als je een keer geen zin hebt in een saai stukje fruit. Of als je ’s ochtends gewoon niet zoveel kan eten. En of dat nou is omdat je gewoon geen ochtendmens bent, of omdat haast hebt, dat maakt helemaal niks uit! Deze overheerlijke peersmoothie met banaan en Griekse yoghurt is binnen no-time klaar. Dus kom maar op met die drukke ochtenden!

Peren zijn heerlijk! Lekker Hollands en super zacht van smaak. Helaas doen ze qua voedingsstoffen wel een beetje onder voor al het andere fruit. Laat dat je niet tegenhouden! Ze zijn niet alleen heerlijk, maar bevatten ook wel degelijk kleine hoeveelheden aan nuttige voedingsstoffen. Zo bevatten ze Vitamine B en C, waarmee ze ons helpen energie te krijgen en gezond te blijven. Daarnaast bevatten ze nog kleine hoeveelheden van de volgende mineralen: kalium, magnesium, calcium en fosfor. Waar ze wel veel van hebben? Vezels! Oh ja jij gaat langdurig energie krijgen en je spijsvertering gaat je dankbaar zijn!

Een aantal van deze stoffen komen ook nog voor in de banaan. Alleen dan in veel grotere hoeveelheden. Zo bevat een banaan veel kalium dat belangrijk is voor het aanspannen en ontspannen van je spieren. Verder bevat het nog mangaan, koper en magnesium. Naast deze mineralen bevatten bananen ook vitamine C en vrij veel vitamine B6. Deze vitamine helpt bij het afbreken van vetten, koolhydraten en eiwitten. Oftewel erg belangrijk voor je spijsvertering! Daarnaast bevatten bananen ook een heleboel vezels. Hoe groener de banaan, hoe meer resistent zetmeel hij bevat. Dit resistente zetmeel kan niet verteerd worden en werkt dus hetzelfde als vezels.

Door Griekse yoghurt aan de smoothie toe te voegen breng je de koolhydraten wat meer in balans. Griekse yoghurt bevat namelijk ongelooflijk veel eiwitten! Dit gaat je dus helpen bij het opbouwen en herstellen van weefsels, zoals spieren. Ook zorgt het ervoor dat de koolhydraten minder snel verteerd worden. Je vertraagt de energieafgifte, waardoor je langer vol zal zitten! Perfect dus voor een zware ochtend of lange middag!

Peersmoothie
 
Bereidingstijd
Kook tijd
Totale tijd
 
Schrijver:
Soort recept: Drinks
Porties: 1
Ingrediënten
  • 1 peer
  • 1 banaan
  • 100 ml sojamelk
  • 50 ml Griekse yoghurt
  • 2 tl speculaaskruiden
Methode
  1. Schil de peer en verwijder het klokhuis. Snijd hem vervolgens in blokjes die jouw keukenmachine/blender/ staafmixer kan handelen.
  2. Snijd ook de banaan in stukjes.
  3. Doe de blokjes peer en banaan samen met de overige ingrediënten in het apparaat naar keuze.
  4. Blend totdat alle stukjes fijn zijn.
Voedingswaarden
Portie grootte: 1 smoothie Caloriën: 308 Vet: 8 gram Verzadigd vet: 4 gram Onverzadigd vet: 4 gram Transvet: 0 gram Koolhydraten: 48 gram Natrium: 0,06 gram Vezels: 6 gram Eiwitten: 8 gram

Heb jij al wel eens een peersmoothie op? Nee? Snel maken dan! Tag de foto op Instagram met #LaLionnaRecipe zodat ik jouw creatie kan bewonderen!

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *